Ik kreeg dit zonet in m’n mailbox binnen, totaal onverwacht:

Beste Mr. Bellinkx
Ik ben er tot vrij laat en lang mee bezig geweest met de juiste info te verzamelen en satellietfoto’s op te zoeken voor de ITCZ te kunnen bekijken. Ik had een paar vragen, maar die heb ik zelf kunnen beantwoorden door middel van mijn bouwsteentjes! 🙂
 

ITCZ: Verklaring wolken.
———————–

ITCZ: Inter Tropische Convergentie Zone.
De wolken verzamelen zich boven de evenaar door de loodrechte zonnestand op het hoogste punt. Door lage luchtdruk en veel wolken ontstaan er zo vele onweersbuien en/of krachtige regenbuien.
Wanneer het water weer de grond indringt, voedt het de planten en de overschot verdampt weer door het bladmoes.
De gevallen regen verdampt ook weer en verzamelt zich weer boven de evenaar. Wanneer het water weer verdampt is, wordt het weer als één grote lange wolk boven de evenaar verzameld.

– T——-, 3OIA.

 
(Dit staat ook in de klasgroep op Facebook om de rest ermee te helpen.)
Ik kroop langzaam uit m’n dal, maar dit versnelt enkel maar het helingsproces!
Ik ga seffes goed kunnen slapen.
