Bedankt  2 O b

Ik heb weer enorm genoten van deze les!

Waarom schakel ik, na het zien van enkele paren fonkelende oogjes, een versnelling hoger!?
Waarom trek ik graag bij  enig vermoeden van interesse alle registers open?

Geen enkele invulwerkboek of handboek zal zo naadloos en toch ‘to the point blijvend’ de BAM-discussie, havenuitbreiding, het energie(wan)beleid en vestigingsfactoren, waarbij het technisch onderwijs meer dan levensbelangrijk is, aan mekaar kunnen rijgen. Dit was gewoon een staaltje van improvisatie-onderwijs; improvisatie in de betekenis van het inschuiven van actualiteit.
Hoe kon ik het anders, dan terplekke, bedenken om de facebookgroep van Straten-Generaal, de tweets met Marc Coecke en een foto van de Antolov 225 in verband te brengen met onze 2 schema’s?
– De LCA van staal
– De 5 vestigingsfactoren van een bedrijf.

Herinner je vooral dat kaartje met de luchtvervuiling rond de ring en dit van gans Europa: it’s all in perspective!

Terwijl ik vurig aan het clusterdenken sloeg, zag ik tevens heel wat doffe blikken. Desinteresse? Nog moe? of begrepen ze m’n passie voor het hoofdstuk ‘industrie in België en Europa’ niet? Snappen ze niet dat dit gaat over hun toekomst? Jammer dat niemand van jullie het aandurfde dit staaltje van onvoorbereid doch doordacht lesgeven vast te leggen voor het nageslacht; want dit kan ik geen tweede keer 😉

Jullie leraar aardrijkskunde

