Maandagochtend 06u00

Ik sta op het punt te vertrekken naar Leuven, ictdag weet je wel. Maar enige onzekerheid omklemt m’n hartje. Zal het “station” al open zijn, kan ik er een kaartje kopen?

Ik besluit toch even via de site te gaan en merk op dat je er kunt online een kaartje kopen. Dat wist ik al lang, maar ik wou het niet afdrukken ( gezin wakker maken – ecologie ).
Ik had ook de optie om het reisbewijs op je paspoort te zetten! Huh?

Ik duidde de optie aan en kon via mijn bankkaart de nodige 12,4 euro salderen en ja hoor, een bevestiging volgde onmiddellijk. Maar toch… Hoe weet de conducteur dat nu?

Toch nog steeds met een licht beklemmend gevoel zag ik een uurtje later de conducteur naderen. Ik reikte hem m’n paspoort aan en na het manueel intikken van m’n rijksregisternummer mocht ik zorgeloos verder sporten op een trouwens perfecte manier zonder haperingen.

Proficiat NMBS, u heeft een zieltje gewonnen.

ps: nu nog een optie kaartlezer op het bakje van de conducteur en het ware perfect! 😉

