Het schooljaar is begonnen en we worden weer gebombardeerd met feiten over het wel en wee in de school en van de leerlingen.

Ik maak de eerste dag van het schooljaar nooit afspraken. Hebben ze hun cursus niet bij, geen probleem!
Het noteren tijdens de les is een intens proces en door dit ’s avonds te herhalen ( door het op de juiste plaats in je eigenlijke cursus te schrijven ) zet je meer gegevens vast in je lange termijngeheugen dan dat je voor mogelijk houdt!

In die context plakte ik ( danzij m’n clusterdenken zeker? ) 2 fijne berichten aan mekaar om toch naar de toekomst toe meer hersengericht ipv ICT-freakedout les te geven.

OESO stelt zo dat resultaten en werken met de pc omgekeerd evenredig zijn.
In Klasse “pakt” een leraar vernieuwend uit met een eeuwenoud systeem: de analoge schrijfbordjes.

Ik denk dat me dan toch maar in de kosten ga steken en van klas naar klas ga zeulen met 22 van die bordjes… Want dit soort van dingen is véél te duur om voor een leerkracht te voorzien. Lang leve het digibord ( not!! )

Advertenties