Net nu onze directie sterk inzet op (over)(?)communicatie, slagen leerlingen er steeds minder goed in om in orde te zijn. Een ongeschreven ( zelf uitgedokterde ) wet zegt dat hoe meer communicatiekanalen er zijn, hoe minder er gezegd wordt!
Wij beschikken over een digitale agenda, een planningsagenda en een bordboek. Leerlingen kunnen me mailen, tweeten of via facebookmessenger vragen stellen en toch…. In iedere klas schommelt het aantal ‘ontbrekende atlassen’ van 5 tot 11! op 20.

Nu ja, ik brandmerk de test van de “vergetelen” met een fluo A en trek er ( naargelang het aantal vergeten atlassen ) een punt voor af. “Omgekeerde solidariteit” heet dat dan! ¬†:-).

Een leerling met lef mag mij gerust melden hij de test zal doen zonder atlas en bijgevolg geen ‘A’ op z’n blad krijgt ( en dus ook geen minpunt ). Wie weet kent hij de atlas voor het gevraagde deel wel van buiten! Pluim van de meester en bank vooruit zou ik zeggen!

Ik “verheug” me op die dag dat op het examen de helft+1 de atlas vergeten zullen zijn! Dat wordt (organisatorisch) lachen.

 

Maar waar ik me druk om maak deze tijden…..

