Goedemorgen Matthias

Ik beluisterde aandachtig uw pleidooi. Uw gekende vurigheid onderstreepte de stellingen die u naar voren schoof. Vooral het politiek correct getinte argument dat we niets tegen Chinezen mogen hebben, deed me de wenkbrauwen diep fronsen.

Wat heeft dit met het hele debat te maken? De actie voor burgerparticipatie is geen rascistische reflex. Het was trouwens mijn initiele vraag vanaf dag 1 dat de mandatarissen iets mochten weten! En ook vanaf dag 1 beschouwde men mijn idee als “onrealiseerbaar”, “niet het bekijken waard”.

extract-van-mijn-vraag-voor-coop
verslag na infovergadering 1 sept 2015

Verder verwees ook u weer op enkele feiten die de gewone luisteraar zonder probleem kan begrijpen en wel zal aannemen, maar die niet volledig correct worden uitgelegd door u!

Vooreerst de inspraak van de lokale besturen; het boekje dat ik daar over wil open doen is nog niet helemaal geschreven, maar deze rol van ieder bestuur valt te bezien. Er zouden geen richtlijnen van bovenaf komen, welnu, da’s niet volledig waar. Ikzelf zit in de luxepositie dat ik immuun ben gezien ik in een lokale partij vertoef. Dit geeft me net iets méér armslag. Voor u mijn woorden verdraait ( in de veronderstelling dat u dit uberhaupt leest ), vele mandatarissen handelen in eer en geweten voor eigen ( winkel ) gemeente, maar toch. Ik kijk rond, ik luister heel veel en vang vele gesprekken op.

Ten tweede verwees ook u naar de ‘rondvraag’ voor intekenen op aandelen vorig jaar. Dit viel wat tegen en Eandis concludeerde dat de gemeentes arm zijn, niet geïnteresseerd of ‘whatever‘. Knap gezien: men kon namelijk intekenen op oa W4F waarrond héél wat misvattingen bestonden en men vreesde zo’n toestanden als Dexia of Lernhaut en Hauspie debacles. Logisch dat de gemeentes het geld dat ze net daarvoor gekregen hadden ( bonus van uitkoop Electrabel ) liever in infrastructuur gingen steken en hun gemeentes opwaardeerden.

Efin ik zou nog een tijdje kunnen doorgaan, maar ken mijn rol en plaats in dit hele verhaal.

 

 

 

