Beste meneer Boeve

U hebt er echt wel kaas van gegeten ons in de gordijnen te jagen. Na eerst die “verworven” rechten vakkundig door onze neus te boren, gaat u nog wat belachelijk maken ook? U vindt dat wij stereotiep lesgeven? Ook u zal weten dat men om het kaf van het koren te scheiden wind nodig heeft. Maar u zo hard blijft blazen valt er niets meer in het mandje, neem dat maar aan voor feit.

Ik weet dat als ik het artikel goed lees u het niet zo meent en het anders bedoeld dan dat de kranten het laten uitschijnen, ik kan er van meespreken.

Maar toch, dit betutteld onderzoek waar ook Pedro de turbo ( pedagoog ) zijn duidelijke visie over gaf is geen nieuwsitem waard hoor. Slechts weinige collega’s laten zich ( nog ) vangen in het aanduiden van de vingeropsteker. Ofschoon dit weer door u werd opgerakeld, met de ondertoon van “ze zijn niet goed bezig”.

Het is ook mooi in een communicatieplan gestoken met de Vlaamse regering die zijn hervorming “weer” niet rondkrijgt ( kroniek van een aangekondigde dood ) en met de niet mis te verstane boodschap dat het onderwijs dringend 900 mensen nodig heeft.

Kortom, mist ontij en #fakenews voeren de bovenhand.

Deze leraar blijft op z’n barricade voor degelijk onderwijs staan en maakt z’n leerlingen wegwijs in het kluwen der eindtermen, voeten, burgerzin, vereisten, waarden en normen. Sta me toe om dit op mijn eigen()wijze manier te doen.

in deze optiek te lezen

 

nb: in de url staat _trashed, omdat ik hem eerst niet wilde posten.. Maar gezien de reacties van andere goedmenende collega’s deed ik het dan toch.
